سئو معنایی یا Semantic SEO چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
سئو معنایی یا Semantic SEO چیست؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیسئو و بهینه سازی سایت سئو معنایی یا Semantic SEO چیست؟

تعداد بازدید : 129
نویسنده پیام
sitedar آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 25 /11 /1400
سئو معنایی یا Semantic SEO چیست؟

شاید اسم سئو معنایی به گوشتان خورده باشد و فکر کنید خیلی چیز عجیب و غریبی است اما امروز با زبان ساده Semantic SEO را با هم بررسی می کنیم تا نتیجه بگیریم نه مفهوم خیلی جدیدیه نه چیز خیلی عجیبیه!

سئو معنایی چیست؟

سئوی معنایی فرآیند ایجاد معنای بیشتر در کلماتی است که در محتوای خود استفاده می کنید. این به معنای بهینه سازی برای هدف واقعی کاربران است، نه فقط پاسخ دادن به یک پرس و جو ساده. یعنی شما به سوال اول پاسخ دهید و بلافاصله بعد از آن به سوال دوم، سوم، چهارم یا پنجم پاسخ دهید.

توضیحی که در بالا حواندید به بیان سایت searchenginejournal بود اما شاید درک آن کمی سخت باشد. در ادامه به زبان ساده تر آن را توضیح خواهم داد.

سئو معنایی به زبان ساده

در واقع با رشد تکنولوژی، الگوریتم های گوگل هم رشد کردن و الان گوگل کلمات هم معنا رو درک می کنه پس بهتره داخل مقاله از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید. همین!

این کار براتون کلی فایده داره و باعث میشه مقالاتتون پرمغز بشه بنابراین از لحاظ سئو وب سایت قوی تری خواهید داشت. البته از این نکته هم نمیشه گذشت که احتمال گرفتن بک لینک فالو هم افزایش پیدا می کنه.

از زمانی که نیاز به داشتن سایت برای کسب و کارها حس شد و اینترنت در حال فراگیر شدن بود همواره سئو مهم بوده و هست اما گوگل هم سعی کرده تا جای ممکن کاربر را راضی نگه دارد بنابراین روز به روز سئو در حال معناگرایانه تر شدن است.

اما بزارید یه مثال بزنم که حجت رو بر شما تمام کنم.

فرض کنید شما می خواهید مقاله ای راجع به خرید موبایل بنویسید. 2 حالت زیر را با هم بررسی می کنیم:

  • نوشتن همین مقاله در سال 2013:

در این سال شما از کلمات کلیدی خرید موبایل، موبایل، خرید موبایل خوب، خرید موبایل ارزان و ... استفاده می کردید و هم محتوا ضعیف تری برای کاربر ایجاد می کردید و هم کلمات کلیدی شما تقریبا به یک موضوع اشاره دارد و اعصاب کاربر را خرد می کند. بنابراین این مدل محتوا دیگر رایج نیست.

  • نوشتن این مقاله در سال 2022:

اما جدیدا مدل نگارش محتوا بهتر شده، محتواها پرمغز تر شده اند و تعداد کلمات آنها از 1000 کلمه به 2500 کلمه رسیده است که باعث قوی تر شدن و جامع تر شدن مقالات شده است.

امروزه اگر هدف نوشتن مقاله ای راجه به خرید موبایل باشد، کلمات کلیدی شما به شرح زیر است:

خرید موبایل، خرید تلفن همراه، خرید گوشی، گوشی موبایل، تلفن همراه هوشمند، دوربین، هارد و ...

امیدوارم تونسته باشم به خوبی توضیح داده باشم، اگر سوالی داشتید خوشحال میشم بتونم کمکی کنم.


امضای کاربر : طراحی سایت | سئو - دارکوب
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 16:04
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ