آينده طراحي سايت واکنش گرا Responsive
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
آينده طراحي سايت واکنش گرا Responsive
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیسئو و بهینه سازی سایت آينده طراحي سايت واکنش گرا Responsive

تعداد بازدید : 520
نویسنده پیام
worldsite آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضويت : 4 /12 /1395
آينده طراحي سايت واکنش گرا Responsive

تفاوت UI با UX در طراحي وب سايت چيستروانشناسي در بهبود طراحي وب سايت

در سال 2017 اين که يک وبسايت بدون واکنش گرايي يا همان قابليت Responsive طراحي شود غير قابل تصور است. اصطلاح واکنش گرايي در بين بيشتر طراحان وب سايت به گونه اي رواج پيدا کرده که ديگر کسي نميگويد ” طراحي وب سايت واکنش گرا” فقط ميگويند “طراحي وب سايت” يا \" طراحی فروشگاه اينترنتی\" که در حال حاضر منظور از اين دو دقيقاً يک منظور است! در حقيقت طراحي وب سايت Responsive ديگر از يک گزينه انتخابي به يک گزينه پيش فرض براي طراحي وب سايت تبديل شده است.

به طور طبيعي، نظرات در خصوص انتخاب تکنيک هاي طراحي Responsive متفاوت است، بسياري از سايت هايي که ادعا ميکنند واکنش گرا هستند در حقيقت اينگونه نيستند، يه به صورت سطحي و تنها در انتخاب عرض وب سايت است که متناسب با صفحه نمايش تغيير پيدا ميکنند ولي به طور کلي حرف از طراحي وب سايت واکنش گرا همه جا وجود دارد.مانند عموم سايت ساز ها

براي اينکه ما متوجه شويم که طراحي واسط کاربري Responsive به کجا خواهد رفت، بايد بدانيم که اين سبک از کجا آمده است!

نياز مادر اختراعات است!

ظهور طراحي وب سايت واکنش گرا با گسترش استفاده از وب موبايل پديدار شد. حتي در بدو ورود وب موبايلي، بسياري از مقاله هاي طراحي وب سايت به اين نکته مي پرداختند که طراحي وب سايت واکنش گرا بهتر است يا طراحي جداگانه موبايلي ( به طور مثال با پسوند m يک طراحي وب سايت جداگانه براي موبايل) طراحي شود ولي با گسترش و تنوع ايجاد شده در ابعاد صفحات نمايش گجت هاي همراه، استفاده از طراحي واکنش گرا به يک امر بديهي تبديل شد و حتي براي طراحي وب سايت جداگانه نيز در حال حاضر از تکنيک هاي واکنش گرايي استفاده مي گردد.

طراحي سايت Responsive تنها راه زنده ماندن وب

با سرعت فزآينده تغييرات در وب، ارقام و آمارها هميشه از رده خارج هستند و نميتوانيم به عنوان يک سند براي حال حاضر به آن ها رجوع کنيم. اما اکثر تحليل گران بر اين باورند که وب موبايلي به سرعت به 50 درصد از ترافيک بازديد وب سايت ها دست پيدا خواهد کرد. با اين رشد طراحي واکنش گرا به يک اصل اقتصادي نيز تبديل مي گردد، زيرا ما ميتوانيم براي اين تعداد از ابعاد صفحات نمايش، صدها سايت را طراحي کنيم ( اگر نگوييم هزاران سايت) که البته زمان و مخصوصاً هزينه آن بسيار بالا خواهد بود، و يا ميتوانيم طراحي واکنش گرا را انتخاب نماييم! اين است که ميگوييم طراحي سايت واکنش گرا تنها راه زنده ماندن وب است، مخصوصاً در آينده. تا اينجا ميدانيم که اين يک نياز است، اما بايد بدانيم که طراحي وب سايت Responsive هم مانند بسياري ديگر از طراحي ها براي بقا و پاسخگويي به نيازهاي جديد همواره در حال به روزرساني خواهد بود.

طراحي Responsive

طراحي سايت واکنش گرا

طراحي واکنش گرا براي دستگاه هاي پوشيدني يا Wearables

تنها اگر شما در سال گذشته در يک کپسول در بسته زندگي کرده باشيد( تلاش براي آماده سازي خود براي ارسال به مريخ!) شما نميدانيد که اپل دستگاه پوشيدني خود را با نام apple watch به بازار روانه کرده است. ساعت اپل اولين وسيله هوشمند پوشيدني نيست، حتي اولين ساعت هوشمند نيز نيست اما اين يک دستگاه براي شهرت بخشيدن به دستگاه هاي پوشيدني خواهد بود و در ذهن مردم آن را به عنوان بهترين پوشيدني اسم خواهند برد، همانگونه که آيپاد اولين پخش کننده موزيک نبود اما بهترين شد، همانگونه که آيفون اولين گوشي هوشمند نبود اما تبديل به محبوبترين شد که البته بازاريابي وسيع اپل در اين زمينه بسيار حائز اهميت است.

طراحي هاي رابط کاربري براي چنين نمايشگرهاي کوچکي، چه ساعت اپل يا سوني يا آندرويدي چه ساير دستگاه ها، هميشه چالش هايي داشته و دارد. شما ميتوانيد با حفظ تمام المان هاي صفحه به گونه اي از طراحي بازخوردي معمول استفاده کنيد، ولي در اين ابعاد از صفحه نمايش، شما بايد يک برج ميلاد در نمايش سايت خود در اين دستگاه هاي هوشمند ايجاد کنيد که قطعاً کاربر با اسکرول کردن اين مقدار خسته خواهد شد و کاربردي نيست. راهکارهاي مختلفي براي اين نوع طراحي وب سايت معرفي شده و پيشنهاد خواهد شد، ولي به طور قطع يکي از مواردي که مورد نياز و پاسخ طراحي وب سايت Responsive در آينده خواهد بود موضوع دستگاه هاي هوشمند پوشيدني است.

آينده طراحي سايت واکنش گرا

طراحي واکنش گرا بايد پاسخگوي موارد بسيار ديگري که با ايجاد دستگاه هاي جديد و تکنولوژي هاي جديد مي آيند باشد. شايد يکي از مهمترين آن ها در آينده چگونگي اسکرول کردن باشد، زيرا اين موضوع در دستگاه هاي مختلف با ابعاد هاي متفاوت يکي از چالشهاي حال حاضر اين نوع سبک از طراحي مي باشد.

همچنين استفاده از ورودي هاي متفاوت اين گجت هاي همراه، هميشه يکي از چالش هاي طراحي وب سايت Responsive بوده است، زيرا در اين دستگاه ها، بر خلاف کامپيوتر هاي همراه يا روميزي که از ماوس و کيبورد به صورت معمول براي ابزار هاي ورودي استفاده ميکنند، لمس کردن صفحه و کليدهاي کاربردي ديگري که در دستگاه قرار دارد يکي از راههاي متنوع ورودي مي باشد. ضمن اينکه دستورات صوتي و تصويري نيز کم کم در حال کارآمد شدن مي باشند. هر کدام از اين ورودي ها داراي حالات و ابزارهاي مختلفي است که همخواني در آنها براي ايجاد يک رابط کاربري واکنش گرا، کار ساده اي نيست.

اينها مواردي بود که در حال حاضر از چالشهاي طراحي وب سايت واکنش گرا است و بايد اين سبک طراحي بتواند براي آن ها پاسخ مناسبي ارائه کند. همچنين در آينده قطعاً شاهد بروز تکنولوژي هاي جديدتري نيز خواهيم بود که متناسب با آنها، محدوديت ها و يا قابليت هاي جديدي بايد به طراحي سايت Responsive اضافه گردد تا بتواند در اين عرضه رقابلي، همچنان زنده و باقي بماند.

منبع : webdesignerdepot


چهارشنبه 04 اسفند 1395 - 15:49
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ